Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Chester

Av Tina Lindmark - 11 oktober 2009 20:49

Vår nya älskling som ni kunde läsa om i det förra inlägget är nu döpt till Chester. :-)

Han är otroligt charmig och blir mer framåt för varje dag som går!


I fredags försökte vi sätta ihop honom med våra andra två hanar, Theodore 5 år och Arwin 8 veckor. Chester var otroligt dominant mot Theodore och brydde sig knappt om Arwin. Han juckade på stackars Theo nonstop och slet honom i öronen. Theo skrek i högan sky, men blev det inte slagsmål planerade jag inte att separera dem. Efter någon timme blev de trötta och spenderade en tid i ett varsitt hus. Väl i buren fick Chester ny energi och blev drygare än någonsin mot Theodore samtidigt som Arwin satt stel i ett hörn och darrade. Theo är gammal och sliten, det såg så smärtsamt ut att ha en juckande yngling på sig nonstop att jag valde att separera dem. Ja, jag är minst sagt en hönsmamma. 


Nu är det omplacering eller en ny kompis som gäller för Chester. Vi har fäst oss otroligt mycket vid honom och det skulle svida i hjärtat att lämna bort honom. Samtidigt resonerar vi om hur vida vi har plats för ännu ett marsvin. Jag har fått ett strängt Nej till fler marsvin av mina föräldrar, samtidigt har min pojkvän inte mycket plats kvar i sitt rum.

Tanken med Chester var att vi skulle omplacera honom på en gång innan vi kom på tanken att försöka sätta ihop honom med de andra två pojkarna. Blir det ett nytt hem för honom kommer jag vara sjukligt noga med vart han hamnar. 


Det känns väldigt konstigt att leta efter ett nytt hem till Chester samtidigt som man letar efter en eventuell ny marsvinskompis åt honom. Vad vi än bestämmer oss för kommer nog inte kännas helt rätt.


  


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Lindmark - 22 oktober 2012 20:01

vd fdf df dfdf

Av Tina Lindmark - 7 juli 2011 21:56

Det var länge sedan jag skrev här. Jag och marsvinen har levt våra liv i stillhet, nästan tagit livet förgivet. Lycka är något som vi alla försöker finna i våra liv. Lyckan är svår att fånga, den kan infinna sig i ett kort andetag för att försvinna m...

Av Tina Lindmark - 29 september 2010 20:22


Att jag brinner för ämnet Omplacering och djurens välmående hoppas jag har framgått väl här i min blogg.  Nu har jag startat ett forum i ämnet: http://omplacering.ifokus.se/ Jag hoppas att forumet ska kunna utvecklas till en plats där djurälskand...

Av Tina Lindmark - 7 juni 2010 22:24

Det finns inget så tröstande som ett marsvin som pussar en på handen med sin lilla tunga. Det finns inget så lugnande som att borra ned ansiktet en riktigt lurvig marsvinspäls. Det finns inget som kan ge en sådan själslycka som marsvin som studsar om...

Av Tina Lindmark - 23 mars 2010 20:17

Nu har jag haft en klipp & fix dag med marsvinen. Mina 3 långhårstöser skulle få både päls och klor klippta medan korthåriga Mirra glatt nöjde sig med att endast få klorna klippta. Engel kommer inte alltid överens med sin päls, hon kissar lätt ner si...

Ovido - Quiz & Flashcards