Alla inlägg under mars 2010

Av Tina Lindmark - 23 mars 2010 20:17

Nu har jag haft en klipp & fix dag med marsvinen. Mina 3 långhårstöser skulle få både päls och klor klippta medan korthåriga Mirra glatt nöjde sig med att endast få klorna klippta. Engel kommer inte alltid överens med sin päls, hon kissar lätt ner sig och är en riktig tovmagnet! Det resulterade i att hon fick en riktigt cool och hipp kortfrilla.


  

Nä, marsvinsfrisör är nog ingen titel jag bör åta mig, eller? ;-)


Förövrigt firade Mirra och Engel gemensam födelsedag i söndags! Hipp, hipp Hurra! Engel är min minsting och fyllde 1 år. Dock gjorde hennes födelsedag henne ingen rättvisa, hon är minsann inte vuxen - hon är alltid min lilla bebis! Det känns som om det var igår Engel oväntat kom till jorden när mamma ringde till mig och sade att det var en liten vitt lurvboll i buren vilket resulterade i jag satte mig på tåget och skakade av nervositet. 


  

Engel 1 månad gammal.


Vi vet inte Mirras exakta födelsedatum men hennes gammelmatte tippade på att hon var född i mars. Därför var det passande att fira henne samtidigt som Engel. :-) Mirra fyllde 2 år och är äldst av mina tjejer! Mirra är nog det mysigaste marsvin jag någonsin träffat, hon är en riktig pussgurka! Hennes pussoffer blir oftast Joakim, han får pussar på både fingrar, näsa och mun medan jag får en liten fjutt puss på fingret ibland - om jag har tur. ;-) Det märks vem det är som skämmer bort mina små flickor!


  

Av Tina Lindmark - 1 mars 2010 20:47

För 2 veckor sedan flyttade Miku till sitt nya hem hos en jätte trevlig tjej. Där ska hon bo med marsvinet Djingla (jag kan inte sluta oja mig över det otroligt gulliga namnet!) som bott ensam sedan hennes förra kompis hastigt gick bort. 


Det kändes jätte bra att agera omplaceringshem åt Miku samtidigt som det var sorgligt att behöva lämna bort henne. Nu har mina drömmar om att öppna ett eget omplaceringshem stärkts ytterligare - det är verkligen något som jag vill!

Jag brukar komma på mig själv med att sitta och drömma om småsaker gällande verksamheten. Hur ska hemsidan se ut? Vad ska jag ha för burar?   Förmodligen är det några år tills drömmen slår in och förhoppningsvis kommer jag bli mer och mer engagerad.


Igår anmälde jag förövrigt Chokladfabriken's Mundungus och Chester till utställningen i Kungsgården. Jag längtar och är otroligt taggad! Det var länge sen sist eftersom att vi fick lov att ställa in Västerås. 


Hälsningar Tina & Marsvinen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards