Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Nyheter och tankar inför Kallhäll

Av Tina Lindmark - 28 oktober 2009 19:52

Mycket har hänt sedan förra uppdateringen.


En liten kille vid namn Mundungus är tänkt att bli Chesters nya kompis. Tanken om att omplacera Chester slog oss, men försvann efter en sekund. Det beslutet känns jätte bra, Chester längtar så mycket efter en egen kompis. Varje natt står han uppe på sitt hus och pratar högljutt med de andra killarna genom burgallret. 
Lille nonself magpie hanen Mundungus kommer ifrån Chokladfabrikens uppfödning. Jag föll pladask för honom även om jag egentligen var ute efter ett rasdjur. Jag kunde helt enkelt inte motstå hans fina färg och söta uppsyn! Tanken är att han ska följa med oss hem från utställningen i Kallhäll på söndag.


Platsfrågan har vi löst genom att bygga en bokhyllebur som ska delas av på mitten. Bokhyllan har original måtten 200x90 cm, varje par kommer alltså ha en bur yta på ca 100x90 cm. 
Bokhylleburen kommer även att vara mitt projektarbete, då jag går sista året i gymnasiet. Buren planeras bli inflyttningsklar nu på lördag, även om de små detaljerna kommer fördröja burens fullständiga examination. 


Tankar om Kallhäll 1/11:
Från början var det tänkt att både Vanilla och Arwin skulle följa med till Kallhäll. Lilla Nillsan har dock slagit ut en bit av sin tand och får därför stanna hemma.
Arwin är anmäld till ras & pet. Tidigare var han något överbehårad, nu har han dock tappat lite hår på ryggen även om en del finns kvar. Vi får se vilket poäng resultat det ger!
Förövrigt kämpar jag med att rengöra Arwins öron, våtservetten blir lika smutsig hur mycket jag än rengör, känns det som. Denna gång ska förhoppningsvis servetterna följa med till utställningen och inte glömmas hemma! 


Förväntningarna inför Kallhäll är stora. Hoppas det blir lika trevligt (och hygieniskt) som i Brändåsen. Det känns betryggande att ha lite mer  kunskaper med sig denna gång, det lär förhoppningsvis inte bli lika nervöst som förra gången. :-)


 
 
Gisela

Gisela

29 oktober 2009 18:59

Mundungus hälsar till sina nya människor och marsvinskompisar!

http://svinkonst

 
Felicia

Felicia

3 november 2009 22:21

Kul att Mundungus flyttat till dig och att ni behåller Chester, båda pojkarna är ju så fina :-)

Lösenordet till min blogg om du vill titta in, är: frideborgsblogg

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Lindmark - 22 oktober 2012 20:01

vd fdf df dfdf

Av Tina Lindmark - 7 juli 2011 21:56

Det var länge sedan jag skrev här. Jag och marsvinen har levt våra liv i stillhet, nästan tagit livet förgivet. Lycka är något som vi alla försöker finna i våra liv. Lyckan är svår att fånga, den kan infinna sig i ett kort andetag för att försvinna m...

Av Tina Lindmark - 29 september 2010 20:22


Att jag brinner för ämnet Omplacering och djurens välmående hoppas jag har framgått väl här i min blogg.  Nu har jag startat ett forum i ämnet: http://omplacering.ifokus.se/ Jag hoppas att forumet ska kunna utvecklas till en plats där djurälskand...

Av Tina Lindmark - 7 juni 2010 22:24

Det finns inget så tröstande som ett marsvin som pussar en på handen med sin lilla tunga. Det finns inget så lugnande som att borra ned ansiktet en riktigt lurvig marsvinspäls. Det finns inget som kan ge en sådan själslycka som marsvin som studsar om...

Av Tina Lindmark - 23 mars 2010 20:17

Nu har jag haft en klipp & fix dag med marsvinen. Mina 3 långhårstöser skulle få både päls och klor klippta medan korthåriga Mirra glatt nöjde sig med att endast få klorna klippta. Engel kommer inte alltid överens med sin päls, hon kissar lätt ner si...

Ovido - Quiz & Flashcards